Β΄ ΤΑΞΗ


Η μουσική είναι ήχος και συναίσθημα μαζί, είναι έκφραση του ανθρώπου και επικοινωνία με τους άλλους.
Ας τραγουδήσουμε!  




                                                                🎵  Τι είναι ο ήχος;


 Πατήστε εδώ.

"Δείτε" παρακάτω τα ηχητικά κύματα και παίξτε μαζί τους εδώ.



Πατήστε:
  • εδώ για να παίξετε ένα παιχνίδι μνήμης με ήχους
  • εδώ και πηγαίνετε στο πρώτο αγόρι και στο κορίτσι για πολλά παιχνίδια με ήχους!






Παρακολουθήστε τη μέλισσα και όταν αυτή κάθεται πάνω στα λουλούδια, τότε: 
1)χτυπήστε ρυθμικά παλαμάκια (ή κρουστά όργανα). 
2) έπειτα παίξτε μόνο όταν η μέλισσα βρίσκεται στο λουλούδι της ομάδας-χρώματος  που επιλέξατε. 














 





                                     🎹 Αυτό είναι ένα τέταρτο (τα)  


Η διάρκειά  του είναι ένας (1) χρόνος.


Παίξτε με παλαμάκια 4 τέταρτα

τα - τα - τα - τα


Ακολουθήστε το παρακάτω ρυθμικό σχήμα:

 

1

2

3

4


                
 
                 

                
 
                 

Εσείς πρέπει να παίξετε 4 παλαμάκια ή να παίξετε 4 χτυπήματα σε ένα μουσικό όργανο (αν έχετε).



🎹Τώρα ας προσθέσουμε τη συλλαβή τα για να το καταλάβουμε καλύτερα.

 


1

2

3

4

 
                

              τα
 
                 

              τα

                

              τα
 
                 

              τα


Επαναλάβετε ότι κάνατε πριν, όμως αυτή τη φορά κάθε φορά που παίζετε ένα παλαμάκι, θα λέτε συγχρόνως και

τη συλλαβή τα.



🎹Αυτό είναι ένα Όγδοο (τι)

 Έχει μια μικρή ουρίτσα και έτσι μπορούμε εύκολα να ξεχωρίσουμε το τέταρτο από το όγδοο.



Διαρκεί μισό (1/2) χρόνο.


Έτσι τις περισσότερες φορές βλέπουμε δύο όγδοα μαζί.  Αν προσθέσουμε τη διάρκειά τους τότε έχουμε ένα χρόνο (όσο δηλαδή διαρκεί το Τέταρτο).



Αυτά είναι 2 όγδοα


Οι ουρές τους έχουν ενωθεί, σαν να κρατάν τα χέρια τους μαζί, και να είναι μία παρεούλα. Μαζί διαρκούν ένα (1) χρόνο…


Τα 2 όγδοα   έχουν διπλάσια ταχύτητα γιατί πρέπει να έχουν τη διάρκεια όσο ενός τετάρτου (1 χρόνο).



Ας παίξουμε μερικά Όγδοα:

 

1

2

3

4


      

      

       
       
       

Εσείς πρέπει να παίξετε 8 χτυπήματα με τα χέρια σας εναλλάξ στα πόδια σας 


🎹Ας παίξουμε ξανά μερικά Όγδοα:


1

2

3

4


      
 τι   -  τι

      
  τι  -  τι

       
   τι  - τι
       
      
  τι  -  τι 

Επαναλάβετε ότι κάνατε πριν, όμως τώρα, κάθε φορά που παίζετε χτυπήματα στα πόδια, θα λέτε συγχρόνως και τις συλλαβές τι - τι.

 🎹Ας παίξουμε μαζί με τέταρτα και όγδοα, με τα και τι – τι
 

1

2

3

4

 
                

             
 
               
 
         

τα

τα

τα

τι   -    τι


Επαναλάβετε το ρυθμικό σχήμα 4 φορές.




🎹 Ας παίξουμε μαζί με Τέταρτα και Όγδοα,

με τα και τι – τι

 

1

2

3

4


     

    
 
     
 
   

τα

τι   -    τι

τα

τι   -    τι


Επαναλάβετε το ρυθμικό σχήμα 4 φορές.




🎹Μερικά ακόμα ρυθμικά σχήματα…

 

1

2

3

4



          
 

            
 

        
 
      
             

τι   -    τι

τα

τι   -    τι

τα


Επαναλάβετε το ρυθμικό σχήμα 4 φορές.



🎹Ας κάνουμε εξάσκηση…


















Δημιουργούμε το δικό μας ρυθμικό σχήμα με την βοήθεια της εφαρμογής από το φωτόδεντρο.

                                     http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/5836




 ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΗΧΟΥ


Εκπαιδευτική τηλεόραση - Παιχνίδια με τους ήχους 

Η σειρά που αποτελείται από τέσσερα επεισόδια επιχειρεί να φέρει τους μαθητές σε επαφή με τις βασικές έννοιες της μουσικής (ηχόχρωμα, ένταση, διάρκεια, τονικό ύψος) μέσα από μια εκπαιδευτική διαδικασία παιχνιδιού και διασκέδασης.





Δυνατά και σιγανά 

                 
  

Σήμερα θα ασχοληθούμε με την ένταση, δηλαδή με το πόσο δυνατά ή σιγανά ακούγεται ένας ήχος! Σίγουρα κάποιες φορές θα σας έχουν πει να χαμηλώσετε την ένταση της τηλεόρασης!

Πρώτα, όμως, πατήστε πάνω στον τίτλο του παρακάτω βιβλίου για να το ανοίξετε και να το διαβάσετε προσεκτικά! Ευκαιρία και για εξάσκηση στην ανάγνωση!
 


Τι παρατηρήσατε; Όλοι οι ήχοι είχαν την ίδια ένταση;

Μήπως κάποιοι ακούγονται δυνατά και κάποιοι άλλοι σιγανά;

Ακούστε, σκεφτείτε και γυρίστε την κάρτα για να δείτε αν αυτό που σκεφτήκατε ήταν σωστό!






Ας δούμε τώρα πώς λέμε το δυνατά και το σιγανά στη μουσική!


 

Στις παρακάτω κάρτες θα ακούσετε την ίδια μελωδία, μία φορά piano και μία φορά forte.




Ήρθε η ώρα για την αγαπημένη μας δραστηριότητα! Συνοδεύουμε ρυθμικά με μουσικά όργανα ή ηχηρές κινήσεις την μουσική "Can - can" παρακολουθώντας το βίντεο που ακολουθεί.


Τέλος, δείτε το παρακάτω βίντεο και ακούστε προσεκτικά τις αλλαγές της μουσικής από piano σε forte!



FORTE - PIANO






CRESCENDO - DECRESCENDO





PRESTO - LARGO





ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
Πατήστε εδώ
 ........και εδώ




ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΗΧΟΙ ΤΟΥΣ


Εικονίδιο





ΕΜΜΕΛΕΙΑ
Πατήστε εδώ


ΠΑΙΔΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
http://steliosmusic.blogspot.gr/2011/03/25.html


ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Πατήστε εδώ





ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΗΝ ΟΡΧΗΣΤΡΑ

http://www.kidz.gr/play_games/findmusic/AnakaliptoTinOrxistra.php

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου